Timmers heeft ruim 25 jaar ervaring met kraanverhuur, speciaal transport, machineverplaatsingen en montage. Bouwlogistiek met de verhuurder als uitgangspunt. In die periode is niet alleen veel ervaring opgedaan. Ook het idee dat het beter, efficiënter en veiliger kan, kreeg steeds meer handen en voeten. Al snel werd duidelijk dat een rol als bouwlogistiek- of ketenregisseur alleen optimaal ingevuld kan worden vanuit een onafhankelijke positie. In 2016 is met die gedachte Timmers Praktische Bouwlogistiek opgericht; een samenwerkingsverband van bouwlogistieke specialisten.
"Eigenlijk zijn wij als de ouderwetse opperman; we zorgen er voor dat iedereen door kan werken. Het gekke is alleen dat met het complexer worden van de bouw de functie niet is geëvolueerd. Iedereen doet het 'erbij'. Terwijl goed ingevulde bouwlogistiek zichzelf meer dan terugverdient. Met de huidige, vaak binnenstedelijke bouwprojecten lopen we keihard tegen de beperkingen van deze werkwijze aan."
We kennen de theorie en we kennen de praktijk.
Zodra we die bij elkaar weten te brengen maken we
stappen. Dat betekent dat we samen moeten werken.
Niet eenmalig, maar voor de lange termijn. Als we
elkaar begrijpen, kunnen we elkaar tegemoet komen
en leren we beter, sneller, goedkoper, veiliger en
milieuvriendelijker te bouwen.
Met het 3-stappen model werken we DOWN-TOP. We brengen de partijen bij elkaar en stemmen planningen en tijdschema’s zo op elkaar af dat ze ook gehaald kunnen worden. Bovendien maken we alle data van alle deelenemers inzichtelijk, zodat iedere deelnemer realtime over de meest recente informatie kan beschikken.
Timmers Praktische Bouwlogistiek is onafhankelijk
en kan daardoor steeds kiezen voor de voor het
project meest gewenste voortgang.
Goede spelers worden nog beter in teamverband.
Door elkaars USP’s beter te benutten boeken we
meer rendement.
We coachen het bestaande team; de chauffeur
met het JIT model, de machinist met meerdere
kranen op een bouw, management met 21th-skills
etc.